fredag 3 januari 2020

Hej!
Tänk vad tiden den går. Kom just på att jag hade förträngt denna sidan i ganska så många år.
Vad har hänt sedan sist. Ja en hel del. Min dotter fyllde 20 år på juldagen. Tänk att det är 20 år sedan hon kom till världen och om någon vecka ska hon och hästen flytta till Askersund och ska jobba med hästar. Rocky ponnyn hon hade innan är såld till en familj utanför Jönköping och har det bra.
Bettan som Amanda har haft i drygt ett år ska följa med upp. Coco den andra hästen som vi har ska stanna hos mig.
Ja just det jag skulle ju sluta med hästar. Hmm det gick ju så där. Jag sålde Sixten 2018 och var nog utan häst i ca 6 mån innan vi köpte Coco ett då 8 årigt sto som annars skulle gå till slakt. :(
Hon skulle vara mitt och Amandas projekt men så blev det inte riktigt. Hon blev tydligen mitt.
Än så länge har hon den senaste månaden gett mig ett blått öga och förbaskat ont i svanskotan, trillade av i fredags (kan tala om att det var länge sedan jag fick markkänning)
Summan av allt är att Coco är 10 år nu och utbildningsmässigt har hon massa hål, så hon är som en 4 åring i vissa lägen. Bara att erkänna och hålla sig på den nivån tills vi kommer framåt, får se när jag kan sitta på en häst igen bara.


Sonen har blivit 17 år det är också svårt att förstå. Barnen börjar bli stora och jag blir bara yngre ( ha önsketänkande)


Jobb. Ja det är snart 3 år sedan jag bytte jobb och trivs jätte bra även om arbetsuppgifterna är det samma på ett ungefär. Stressen finns där fortfarande men jag inbillar mig att jag har blivit bättre på att ta hand om mig själv även om jag glömmer det lite nu och då. Tyvärr.


Har tyvärr inte lyft en enda scrapbook sak på drygt ett år. Men mitt mål för 2020 är att jag ska börja igen.


Vikten! jag lyckades gå ner 25 kg och höll den vikten fram tills i våras då rasade kilona på igen dock inte alla som tur är. Men det är det andra målet för 2020 att bli av med mina kilon igen. Bara att ta tag i. Kan inte säga att det var lätt att bli av med kilona men det gick bättre än vad jag trodde. Det fick ta sin tid och livet fick ha sin gång. För att hitta ett levnadssätt som fungerade för mig.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar