söndag 26 juli 2015

Söndags funderingar

Sista dagen på denna semestern. Jag har i och för sig ett antal dagar att ta ut innan jul så det blir lite till innan dess..  så jag ska väl inte klaga och med tanke på hur denna sommaren har varit så är det inte mycket att hurra för..

Det har varit några månader där jag inte har mått så där jätte bra även om det nu har kommit in i ett lunk som gör att det mesta fungerar ... men rör jag mig för mycket så får jag otroligt ont i magen.. vilket resultera i att jag inte kan rida och jag kan tyvärr inte påstå att jag saknar det... eller gör jag det??  Ibland önskar jag att jag kunde vara hundra på vad jag tycker och tänker och jag skulle vilja få testa ett annat liv.. ett liv utan hästar.. undrar hur man skulle må då??

Det känns som om kroppen håller på att skrika åt en att det fungerar inte att hålla på så här... det är dax att dra ner på allt att göra saker som är bra för kropp och knopp..
Men vad är det då??

Men visst skulle det vara bra om man kunde testa att leva ett annat liv i ca 1år för att se om man trivs med det?
För visst kan man köpa ett nytt hus med stall om man känner att man saknar det.... eller ??
Men jag har svårt att tänka mig att jag får tag på ett hus med samma läge..
Med ridhus bara runt knuten..

Håller jag på att bli gammal?? ja kanske det eller håller livet på att rinna ifrån en.. ja kanske..
Men ångrar jag det.. nej det gör jag inte .. små saker kanske men inte på det stora hela..
Medelålderskris?? ja kanske..

Vilja att göra något annat.. ja.. men i vilken utsträckning är jag villig att chansa.. läste någonstans att människan är lat av naturen.. ja visst ..
En annan klyscha är ju man vet vad man har men inte vad man får.. gräset är inte grönare på andra sidan..

Jag tror att man kan hålla på i det oändliga.. men i slutänden är det ju bara jag som kan bestämma vad jag vill..
och sedan är det ju resten av familjen som ska vara med och bestämma.. men så länge inte jag vet så kan jag ju inte driva vad jag vill...
och det vill jag ju..  ha ha det är klart att jag vill bestämma.. vem vill inte det..

Jag har i alla fall sett världens häftigaste hus.. som ser ut att kunna ge det där lugnet som jag skulle vilja hitta där man kommer in och bara känner sig otroligt lugn..

Jag har upplevt det några gånger när jag har besökt vissa av mina patienter..  Ni vet den där känslan som infinner sig när man parkerar bilen och öppnar dörren och bara känner att all stress och all hets bara är bort och att man bara vill sitta ner för att bara finnas..  det otroliga med dessa ställen är att det sitter i en stund.. lugnet alltså :)

tillbaka till huset.. det är till salu.. och jag skulle vilja åka och titta på det gå i alla rum för att se om lugnet finns.. eller ...
men gubben är inte så sugen att anmäla oss till visning... och jag kan förstå honom..
vi är inte där än.. i våra beslut och framför allt barnen är inte med alls.. har inte pratat med dom om att ev flytta.. de har sina skolor som ska fungera.. ja det är klart den ena skulle det ju bli bättre för me då skulle problemet bli ponnyn vart gör vi hän han..
den andra skulle få långt till skolan men det kan man kanske lösa..

men det är bara att inse att det är bara att avvakta några år till och hoppas på att DET huset finns till salu då!! men jag har svårt att just nu släppa det som är till salu nu..

nu har jag fått skriva av mig.... lite i alla fall..
ha en bra SÖNDAG gott folk.. nu ska jag se om jag kan hitta på något annat och inte sitta och dregla över bilderna på huset :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar