onsdag 2 maj 2012

Har man inte att göra.... så skaffar man sig....

I torsdags åkte gubben till Island vilket jag tycker är fruktansvärt fuskigt :(  Men han hade det bra..
Vi som var kvar här hemma på började in om¨möblering torsdagskväll .... tänk vad mycke jobb det blir bara för att flytta några sängar. Till saken hör att jag gjorde ett gästrum och där hade vi en 120cm säng som min dotter ville ha (och de flesta gästerna ville inte sova i den) så dotterns säng skulle in i sonens rum och sonens säng skulle ut ur huset... det är sådanna här gånger som jag önskade att vi hade ett enplans hus..... Man kan inte bara flytta en säng och byta till en annan utan man måste möblera om.....så vi jagade dammråttor och annat samtidigt... sent söndag kväll var vi klara, och tur var väl det för på natten till måndagen kom gubben hem ( och han tycker inte om när jag möblerar om)
Men summan av allt blev att nu har jag inget gästrum utan ett SCRAPPRUM... igen.. så nu är det bara tiden som fattas :) + att jag måste ställa allt så att jag hittar det... men det är ett sant nöje...
Så är det någon som har lite tid över till mig???     :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar